Aktuality
Willy Fog potřeboval na svou cestu kolem světa osmdesát dní, kdežto my jsme to zvládli pouze za jeden jediný. Jak je to možné?
Ve dnech 19. a 20. června naše škola pořádala projektové dny, které byly letos zaměřeny na poznávání cizích reálií, kultur a jazyků.
První den se všechny třídy zabývaly přípravami na páteční prezentaci, snažily se vymyslet co nejpřitažlivější způsob, jak daný stát přiblížit ostatním, zdobily třídy, pracovaly na kulisách, kostýmech, dialozích, prezentacích apod.
Následující den byl rozdělen na dvě části. Již v předchozích dnech byly náhodně nalosovány čtveřice států (prvního i druhého stupně). V první části dne tedy vždy jedna čtveřice prezentovala 4x své vystoupení, ve druhé části se pak role vyměnily a žáci nahlédli do tajů ostatních čtyř států.
Žáci se tedy mohli seznámit například s pohádkou „O Červenej čiapočke“, tancovali rakouský valčík, získávali nové informace o starobylém Egyptě, napili se indického čaje, vydali se do říše Inků, viděli brazilský karneval, zaskočili k sousedním Němcům, viděli ukázku Tai-chi v Číně, tancovali s vějíři ve Vietnamu, ohřáli se v Řecku, zaskočili za klokany do Austrálie, byli namasírováni v Thajsku, naučili se několik tanců – španělské Flamenco, irské, mexické a skotské tance, meditovali v Tibetu, v Maďarsku ochutnávali tamní pochutiny a zkoušeli zpívat Prší, Prší. Také shlédli divadelní představení Romeo a Julie v Itálii, rozeznávali zvířata a zajímavé předměty Keni, zahráli si ruského Mrazíka, seznámili se s japonskými Gejšami, rozpoznávali členy anglické královské rodiny, stavěli iglú ve Finsku, učili se francouzská slovíčka, nebo tančili s domorodými tanečnicemi z Havaje a poznávali krásy Turecka.
Celý den si většina z nás moc užila, bavila nás reciprocita „malí versus velcí,“ aktivity byly vtipné, zábavné, akční, tělo i ducha povznášející. Mnohé jsme se dozvěděli, naučili či si jen osvěžili a oprášili. Rádi bychom i do budoucna na podobné cesty kolem světa vyráželi častěji.