Aktuality
Již nějakou dobu se při hodinách Fj v 8.A "potýkáme" se slovníčkem potravin, restauračních frází typu: "Účet, prosím," výrazy množství, dělivými členy apod. A tak nás napadlo, proč si výuku o fr. kuchyni nezpestřit trochu prakticky? S dětmi jsme se domluvili na 2 jednoduchých receptech zvládnutelných za 1 vyuč. hod. a vyrazili jsme do školní kuchyňky.
Žáci se rozdělili na 3 skupiny, z nichž jedna se zhostila receptu na krevetový koktejl doplněný bagetkou se slaným máslem, a další dvě skupiny pekly fr. alsaský cibulový koláč.
Malé a již vyloupané krevetky jsme uvařili a přidali k již orestované cibulce, zázvoru a česneku. Vše jsme osolili, znovu orestovali a na závěr zasypali cherry rajčátky. Po této laskomině se jen zaprášilo.
O trochu více času nám zabralo pečení "cibuláků." Těsty podobnými těm na pizzu jsme vyložili dvě předem vymazané formy a poté jsme je polili zakys. smetanou rozmíchanou s kořením, česnekem a sýrem. A navrch jako čepici jsme přidali notnou dávku cibulky "do zlatova." Dali jsme péci a těsně před dokončením jsme vše ještě zasypali strouhaným sýrem.
Francouzi tento koláč "na slano" servírují buď jako předkrm či s různými obměnami) jako jeden z hlavních chodů.
Oba pokrmy se nám náramně povedly. Děti byly ukázněné, soustředěné a jak vidno z fotografií, práce v kuchyni jim vůbec nevadila, naopak. Bavila je a dělala jim radost. A o tom by výuka přece měla být.