Aktuality
V měsíci říjnu zrealizovala třída 8.B ojedinělý miniprojekt věnovaný zpětně Evropskému dni jazyků. V rámci výuky cizích jazyků – francouzštiny a němčiny si žáci samostatně připravili krátká zajímavá vyprávění (právě v těchto jazycích) o 10 vybraných plzeňských historických objektech.
Následně jsme se vypravili na krátký jazykově-dějepisný exkurz napříč historickým jádrem našeho města. Naši prohlídku jsme zahájili u Tylova divadla, pokračovali jsme ke třetí největší židovské synagoze na světě a dále na náměstí Republiky. Až doslova "face to face" jsme si uvědomili, že plzeňský Bartoloměj měl mít původně 2 věže, proč se vlastně stavěly morové sloupy nebo kolik že máme na náměstí renesančních domů. Také jsme zhlédli maketu historického jádra Plzně v mázhausu radnice. Naše kroky směřovaly dále Pražskou ulicí k Černé věži. Vodojem? No budiž, ale že by současná galerie Masné krámy sloužila původně coby řeznická tržnice? To se žákům nechtělo moc věřit. Pak jsme se pokochali krásou obnovené Mlýnské strouhy a přes sady pokračovali k Proluce s freskou s význačnými osobnostmi města. Některé jsme i poznali. Pohladili jsme si Hurvínka, obdivovali se secestní budově Západočeského muzea a naši prohlídku jsme zakončili v gotickém kostele u Františkánů.
Shrnující diskuse byla poměrně bouřlivá a plná dojmů a emocí. Veskrze pozitivních. Děti se předháněly v tom, co si mysleli o památkách před a po, které z nich znaly a které naopak ani neuměly najít. A tak nás tato – byť krátká zastavení – mnohé přiměla k otázce, jak dobře opravdu známe svoje město? Nestojí nám občas za obdiv i zamyšlení?